Jägarliv och gnäll

Hmmm..
Eftersom jag har en blogg, en plats att skriva vad jag tänker o tycker, så ska jag fan utnyttja den. 
Kvällens ämne blir inte helt oväntat eurovision. Jag har lite att dela med mig av.

1. Vem tycker om Petra Mede igentligen? Hon är tråkig, pratar med en konstig dialekt och ser fan galen ut när hon stirrar och ler samtidigt. Sorry Petra, men du passar nog bättre på kvartersfesten än i tv-rutan enligt mig.

2. Är besviken att inte Gina o Danny höll detta. Visst, Danny var inte den bästa programledarn men han tillförde en viss charm (eller muskler..) Men Gina är fan hatisk och rolig på samma gång utan att det blir jobbigt

3. Yohio.. Jag gillar inte den där grabben. Han sa fel, inte bra, men är inte därför jag ogillar honom. Utan för att han tror att han är så jäkla cool bara för att hen leker Japanese. Han har nått jävla storhetskomplex bara för att han tydligen är stor i Japan. Nån måste dra ner snubben på jorden. För som de e nu så är han bara dryg. (Ja, det är jag också för tillfället)

4. Dumma människor som bara röstar på sina favoritländer fast låtarna är bajs. Man måste inte rösta på ett land bara för man delar landsgräns 

5. Jag gillar Robin, tycker hans låt är bra och han verkar vara superhärlig. Go youuhuuhuuh. Synd att de inte gick så bra.

6. Gillar Danmarks bidrag! Så som avslut är jag positiv att rätt bidrag vann (om man bortser från gullerobin)

Har förövrigt Islands bidrag på hjärnan. Jägarliv, jägarliv (typ)

 
Entusiastisk_chey_94




Kommentarer
musslan

då kan jag också dela med mig konversationen xD

1. ja petra är ju inte en av mina favorit komiker, jag skulle nog bli gladare ifall björn gustafsson xD även om han kanske inte är så jätte bra på "engelska" men han är göllig och rolig.

2. Danny och Gina var helt ok :)

3.Jag älskar Yohio, jag blev faktist skit sur när andra länder dissa honom. men vi sverige röstade på honom. Jag gillar Yohio för att han vill ha sin stil, och han bryr sig inte om vad andra tycker. Och han gjorde endast låtar i Japan. och då bestämde han sig för att bli känd i sverige också så det var just därför han gick med i melodifestivalen.
och ja han är cool, för att han vågar att vara den han är. :)

4. Det där med att rösta på grannarna... hm... Asså jag såg ju på en video på youtube. där de var en "reporter" som fråga om vad Norge tyckte om sverige. de flesta sa "Jag hatar dem"- "Dem är blonda och har stora bröst" Jag gillade verkligen inte deras komentarer om oss. Jag tyckte att det var lite dubbelmoral(eller vad man ska kalla det) att rösta på oss liksom :/

5.När det gäller Robin.... Jag gillar inte honom, han är tråkig... Srry men det är min åsikt. och jag gillade inte hans låt, tjatig och lite för pipig(ja, på den delen han piper) Och som person är han inte så intressant för mig.

6. Danmark var definitivt bättre än dem flesta låtar :)

Svar: Grejen med Yohio är ju det att hans låt var riktigt dålig, hans röst var illa och det var ingen show alls. Barar lite rörelser med handen. Så då tycker jag det är synd att folk röstar på honom bara för att han ser ut på ett visst sätt. Jag tycker också han e söt o bra att han vågar blabla. Och udner en intervju där de frågar honom om hur det var att stå på scen i melodifestivalen svarade han typ "det var ju ingenting, har stått på större scener än det här, pffft" med en dryg och överlägsen ton. Därför ogillar jag honom. För jag skiter i hur han ser ut och om han står för att vara annorlunda för han ¨är fortfarande dryg och hans låt sög..
Och med grannländer.. De flesta grannländer röstar på varandra, förutom de i norden.. Här verkar vi vara lite avundsjuka på varandra och då kan man inte rösta. Men alla andra, spanien, mackedonien, estland etc, de röstar på grannländer..

Hur kan man inte gilla robin? Han verkar så snäll! Ja, kanske lite tråkig men han har en fin utstrålning. Hellre lite tråkig och trevlig än typ dryg som Yohio

Overall, Danmark var bra, de förtjänar att vinna, resten släpper vi? :)
celiaslilla.blogg.se

2013-05-19 @ 11:25:07
URL: http://yuumeji.blogg.se
Musslan

ja, Robin är säkert jätte snäll :) och han har jätte gosiga kinder.
men det var när jag såg hm... vad heter det? iallfalla där 2 juryn med en gäst rösta på låtarna som skulle gå med eurivison semifinalen. a Robin var med. Jag tyckte han var tråkig... men ah, ingen var rätt rolig där xD

Svar: Inte sett.. Jaja, smågullig men lite tråkig då bara :P
celiaslilla.blogg.se

2013-05-19 @ 17:26:26
URL: http://yuumeji.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

celiaslilla.blogg.se

Jag är Cecilia, även kallad Celia och det här är min lilla blogg om mig.

RSS 2.0