Studenten

Igår tog jag studenten.. Ska väl ta och berätta lite om min dag. Fick gå upp tidigt och fixa mig fin inför dagen, lockade håret och sminkade mig, oerhört piffigt. Sen begav jag mig till Luma för Champagnefrukost men mina vänner kom ju aldrig.. Det kom 20 min för sent så satt ensam och såg fånig ut. Bara satt där bland alla andra som glatt firade med sina vänner. Inte jag. 
Tillslut kom Angelica och Angelica som jag kunde umgås med lite, och så Asmin såklart. Blev lite skumpa och jordgubbar. Sen mötte vi Rozan, Ebba och Angelique vid tvären i mårtensdal och gick mot skolan. 
Där fotograferades vi (hoppas jag såg presentabel ut) rozi och ebbs var dock tråkiga och var inte med på klassfotot. 
Sen fick vi våra betyg och sedan chillade vi lite fram tills lunchen. Det var Lax med lite potatis och en god sås. Rektorn höll ett dåligt tal med referenser till Forest Gump. Ellen höll ett bra tal om åren som gått. 

Vi fick choklad, sen fick vi god pannacotta nere i klubben där lärarna uppträdde för oss. Dom var fantastiska, blev rörd. De dansade så fint och spelade bra musik etc. 
Sen var det dags för utspringet. Jobbigt att springa i klackar, ner för en trappa.. Men de gick. Mötta mor och syster. De hade ett plakat och nån liten present (örhängen, halsband och mango)
Mys med dom, sedan flak.
Då blev jag dränkt i öl. Håret torkade och blev helt stelt av ölen och hela jag stank. 
Kom hem, tvättade av mig, fixade om mig o så drog vi till Vapiano och käkade gottigott. Blev pizza, pannacotta (igen, de e gott) och en drink. 



Efter det promenerade vi till zinken där jag mötte mina vänner för att dra ut tillsammans. Först hängde vi på dovas, sedan drog vi till vitan där vi mötte resten av klassisarna. Vi sjöng och snackade en massa tills vi drog till donken för lite mat, toa och sen mer snack. Var hemma till kl.4 imorse..
Så idag har jag sovit lite extra länge och sedan gick jag ut och solade. Nu ska jag nog ta och städa. Bra start på mitt nu arbetslösa liv!
 


Grattis till mig!
Jag kommer verkligen sakna mina år på gymnasiet. Speciellt på fryshuset. Kommer sakna folk, lärare, känslan och allt roligt som hänt. Jag känner mig sorgsen över att det är över. Men nu börjar en ny del av mitt liv och det ska fan bli bra det med! 

(dåliga bilder från min tele, väntar på att syrran ska skicka mig de bättre bilderna)


Kommentarer
Sofie

låter som att du har haft en kanon trevlig student :D
jag håller med dig med fryshuset. jag har ju endast varit där ett år för IV. men jag är säker på att det måste ha varit den bästa av alla IV:n som finns :3 jag saknar faktist vissa lärare där ifrån<3
föresten vi borde hitta på något någon gång :D vi kan ha piknik eller nått? :)

Svar: Det var faktiskt supertrevligt! :) sorgligt bara, men trevligt :)Vet inte vilka lärare som jobbar på iv.n men kan tänka mig att dom var bra dom med då vi hade så många fina.
Det tycker jag låter super! :)
celiaslilla.blogg.se

2013-06-07 @ 10:11:34
URL: http://yuumeji.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

celiaslilla.blogg.se

Jag är Cecilia, även kallad Celia och det här är min lilla blogg om mig.

RSS 2.0