Stolt...?

 
Sofie skrev ju ett inlägg om att hon är stolt över sig själv. Så jag gör detsamma.
Jag är stolt över att jag börjar försöka skita i vad andra tycker.
För jag stänger in mig själv, håller inne allt för att anpassa mig. Försöker göra folk glada. Försöker göra folk stolta. (hur bra jag har lyckats är en annan femma..)
Men vad får jag ut av de? Vad får jag ut av att sitta hemma o stalka folk på fb o avundas de som har vänner?
Ingenting. och anldeningen till varför jag inte har de, är för att jag är så rädd.
Nej nu vill jag ha kul, nu vill jag träffa folk. Så ja, jag har börjat dricka lite alkohol. Men jag vet vart jag står, jag känner mig själv och min styrka. Jag vet vad jag klarar och vet vart gränser går. Jag har koll. Så jag ska fan skita i vad andra tycker om det. 
För nu börjar jag må bättre.
Jag sitter inte hemma om kvällarna och tycker synd om mig själv för att jag blev dumpad eller för att min pappa är ett äckel. 
Istället ser jag till att jag mår bra med människor som inte dömmer mig, som stöttar mig och vill se mig slappna av. 

Jag är stolt över att din pik Sofie inte berör mig lika hårt som den hade gjort tidigare :)

(nej, inget hatiskt inlägg, bara.. låt mig vara lite fri..moho)


Kommentarer
Musslan

Jag var tvungen att läsa denna inlägg 3 gånger för att förstå hela texten... ja jag är ganska seg... på att läsa.
Det är jätte bra att du mår bra, och är stolt över dig själv :D

men det där om mitt "Stolt" inlägg var för att berätta att jag aldrig kommer slurpa i mig alkohol, eller någonsin sätt en cigarett i munnen. Att se min familj röka, är inte det roligaste jag vet. och när Felicia börja röka så blev jag lite ledsen. eftersom att att jag brydde mig om hennes hälsa. Och då lova jag mig själv att aldrig börja röka.
Samma gäller alkohol, jag har inte emot ifall någon tar ett glas öl eller vin till middagen. Men jag kommer aldrig göra det. för det smakar inte gott och för att det inte ä riktigt bra för hälsan.
Jag veta att man inte måste bli full bara för att man dricker alkohol. Men ända sen jag var liten så har jag haft en liten "rädsla" för fulla människor och det är jag fortfarande.

Så när min föräldrar går ut och röker på balkongen, så blir jag sur på dem. men ändå riktigt glad över att jag inte är lika dum i huvudet som dem :)
Och när mina föräldrar ska dricka, så tänker jag bara "drick inte för mycket bara" och ibland så säger morsan, ska du inte ta ett glas.
Nej, Nej, Jag klarar mig utan :)

Men ifall jag ska vara ärlig så är jag lite rädd för att mitt "inge alkohol". att folk ska tycka jag är tråkig för att jag inte dricker eller tänk om jag får en kille som gillar att dricka på fest eller middagen... då kommer han tycka att jag är skita tråkig, så han typ lämnar mig.
Sådär tänker jag rätt ofta.... och då är man ju också rädd över att det kommer vara grupptryck :(
Men jag ska verkligen försöka allt jag kan för att inte ta en klunk.

Svar: Jag orkar typ inte svara för du skriver ju sjuukt mycket... men eeehm, du e duktig, jag e mindre duktig.. Döm mig inte! :)Och cigg gillar ja inte, samma med äcklig sprit, dumt att hålla på med. Men finns goda drinkar..
celiaslilla.blogg.se

2013-04-30 @ 20:49:11
URL: http://yuumeji.blogg.se
nelly

(lite sen) jag tycker det är bra att du är stolt, och får med självförtroende!, det är inget fel att dricka, och jag är säker på att du kan hantera det du gör. Det är viktigt att du som person mår bra, och att inte ta åt sig är en riktigt bra sak! keep it upp! ;)

Svar: Hahaha, fan va kul att du valde att kommentera! Skrev om alkohol men ja, det handlar mest om självförtroende, lite dålig parallell egentligen menmen..Poängen var ju att nu måste jag fan skita i vad andra tycker om mitt utseende, mitt liv, mig etc o bara göra vad som känns bra för mig. Så, keep it up du med :P
celiaslilla.blogg.se

2013-05-02 @ 22:46:20
URL: http://pastelfactory.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

celiaslilla.blogg.se

Jag är Cecilia, även kallad Celia och det här är min lilla blogg om mig.

RSS 2.0