Mannen med det lömska bordet

Vi fick en uppgift i skolan för ett tag sen. Vi skulle leta upp bilder från slutet av 1800 - början av1900-talet och göra kollage. Under min sökning hittade jag denna bild.
Jag vet inte exakt när den är tagen. Men omkring 1800/1900.. Det var en tid då foto inte var så enkelt som idag. Det var svårare och dyrare. Så vad tänkte denna mannen i detta ögonblick?

-Hey frugan. Jag har en idé! istället för att ta ett famileporträtt i år så kan ju jag ta och lägga mig under finbordet. Det blir väl ett fint julkort att skicka till farmor?


Oavsett varför bilden togs och vad som hände innan/efter så har detta foto inte slutat underhålla och förundra mig. Jag kommer aldrig lista ut vem han var eller varför han ligger under ett bord. Men jag kan bara vara tacksam över att ha en sån stilig karl som omslagsbild på Fb.
 
 


Kommentarer
eviz

Hejsan grymt cool blogg!!
Haha grymt!
Hoppas du får en awesome dag och att du mår bra!
Kolla gärna in min blogg, lite anorlundare från andra tjejbloggar!
Hjälp mig även att vinna skor så kan du bli länkad!
Kramar!!!

Svar: Hejhej, nämen tacktack. Precis börjat blogga, så är ovan. Men hoppas på att jag kan underhålla lite. Förhoppningsvis kan jag fånga ditt intresse med tiden. Självklart ska jag kolla in din blogg, annorlunda tjejer är alltid ett +!
Trevlig dag på dig själv ;)
celiaslilla.blogg.se

2013-04-03 @ 00:32:54
URL: http://evizlandin.blo.gg
Sofie

Hahaha! bästa julkortet ;D

Svar: Jag vet! Skulle bli sjukt glad om jag var farmor:n :D
celiaslilla.blogg.se

2013-04-03 @ 01:01:21
URL: http://yuumeji.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

celiaslilla.blogg.se

Jag är Cecilia, även kallad Celia och det här är min lilla blogg om mig.

RSS 2.0