Håhå i hålet

Sho. På tisdagar börjar vi vanligen 11.00. Idag började vi typ 9.10, i Kärrtorp. Vi börjdade då last in alla grejer in på teatern som kom med flyttbil. Jäkligt mycket och jäkligt tungt. Pundarna är så jäkla tunga, orkar bara bära en i taget. Soffa, bord, stolar, granar, lådor etctetcetc. Blöh. När scenen var uppställd och fikan var äten satte vi iaf igång, det gick sådär. Jag är faktiskt duktig och kan alla mina repliker men vi har haft lite svårt med texten i ensambeln av olika anledningar. 

Jaja, jobbjobb. Trist. Men en sak var rolig. Jag har en scen då jag ska komma upp ur ett hål i golvet. Det är väldigt mycket och svårt, jag behöver Hedda till min hjälp. Halva min kropp ska upp ur hålet och jag fick då stå på en pall och samtidigt böja på knäna.


Fattar ni?!
Jag står alltså med böjda ben och har rumpan i Heddas ansikte. Sedan ska jag hoppa ner i hålet, det går sådär. Försöker med skakiga ben ta mig till det andra steget på pallen men då tappar jag balansen och börjar falla bakåt. Hedda med huvet på min rumpa och som sitter fast i mig försöker då få mig att landa på madrassen brevid. Det hela slutar iaf med att vi verkligen ramlar ner på golvet och börjar skratta. Låter trist, men de var skitkul. Ska även direkt hoppa upp ur håler igen men där ligger vi och skrattar.
Men eftersom det inte är kul för er som läser som inte fattar. Här har ni en bild ni kanske kan skratta åt då.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

celiaslilla.blogg.se

Jag är Cecilia, även kallad Celia och det här är min lilla blogg om mig.

RSS 2.0